Happy 28th Birthday Mama Zachary

21 /6/2010

Tahun ni Hani terpaksa menyambut ulang tahun kelahirannya sewaktu dalam pantang. Kasihan pulak. Tentu dia teringat tahun lepas birthdaynya disambut sampai 3 kali. Bermula dengan candle light dinner di Sharq Village, hanya kami berdua, diikuti dengan sambutan meriah beramai-ramai yang dikelolakan oleh Dilla dan Diba, dan sambutan oleh kawan-kawan KBT.

Jadi tahun ini, untuk menceriakannya, aku merancang secara sulit dengan dilla dan kawan kawan untuk buat surprise pada malam hari lahir hani. Aku dan mama berlakon seolah-olah tak ada apa-apa berlaku, dan seolah-olah kami tidak mengingati hari lahirnya.

Sedang Hani khusyuk memilih pemain bola sepak dalam permainan fantasy football di laptopnya, tiba2 kami dikejutkan dengan dentuman party poppers melalui tingkap. Hani terperanjat sehingga laptop yang diribanya jatuh ke lantai. Nasib baik tak bersepai, kalau tak pokai pakcik. Kawan-kawan yang sememangnya sudah berada di luar rumah beramai-ramai masuk melalui pintu utama dengan kek sambil menyanyikan lagu happy birthday. Hani yang tadinya terkejut, betul-betul terharu hingga menitiskan air mata. Ingat jugak kawan2 untuk menyambut hari lahirnya. Cuma yang dia kesalkan ialah.. dia tak dapat bersiap dan berdandan seperti biasa. Cuma berkain batik dan t-shirt. Nasib baik dahinya tak bertepek pilis. Aku sendiri hanya berkain pelikat dan rambut tidak bergel, selekeh habis.


Untuk Hani my wife tersayang @ Cik Minah, Selamat hari Ulang Tahun, May ALLAH bless our family with good health and happiness. We already have the best ever anniversary present a month ago, Zachary Andika.

Terima kasih Dilla, Syah dan kawan kawan semua yang hadir bagi surprise kat cik minah, walau notisnya begitu singkat.

Comments

victoire said…
Hahaha sweet gile.
YAng tak tahan nye laptop sampai terjatuh tu.
Happy birth day Kak HAni.
Kim salam kat dia yea abg!

Popular posts from this blog

Kamus Loghat Muar / Tangkak

Triclub Doha Aquathlon 8

Hujan Emas di Qatar